آژانس دیجیتال مارکتینگ دایان
آژانس دیجیتال مارکتینگ دایان
تفاوت بازاریابی آفلاین (سنتی) با بازاریابی دیجیتال

  1. Home
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. تفاوت بازاریابی آفلاین (سنتی)…

تفاوت بازاریابی آفلاین (سنتی) با بازاریابی دیجیتال
فرق بازاریابی جدید و قدیمی

برای تبلیغ محصول و جلب توجه مخاطب روش های زیادی وجود دارد که در دو دسته ی بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی قرار میگیرند. برای اطلاع از اینکه چه موقع برای تبلیغات و رشد کسب و کار به سراغ یک آژانس تبلیغاتی مدرن برویم و چه زمانی از روش های قدیمی بازاریابی استفاده کنیم و بسیاری از سوالات دیگر، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 


زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه


 

دایان مارکتینگ برترین آژانس تبلیغاتی در گیلان آماده ارائه انواع خدمات تبلیغاتی جهت رشد و پیشرفت کسب و کار شما می باشد، از وبسایت ما دیدن فرمایید.

بازاریابی سنتی یعنی چه؟

یعنی برای تبلیغ محصول خود از تراکت یا مجلات استفاده کنید و برای جذب مشتری در بیلبورد ها و یا تلویزیون تبلیغات دهید. در ادامه به چند نمونه بازاریابی سنتی اشاره می کنیم:

  • تابلو های تبلیغاتی
  • پخش تراکت
  • تبلیغات تلویزیونی و یا رادیویی
  • بازاریابی تلفنی و یا پیامکی
  • مجله ها و روزنامه ها
  • ایستگاه اتوبوس

 

بیشتر بخوانید: کامل ترین مقاله درباره دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال یعنی چه؟

رسانه های اجتماعی و وبسایت ها بسترهایی هستند برای تبلیغات شما، از آن جایی که دنیای تکنولوژی روز به روز پیشرفته تر می شود و افراد زمان بیشتری از  روز خود را در این صفحات میگذرانند پس شانس دیده شدن تبلیغات دیجیتال شما بیشتر می شود. در ادامه به چند مورد از بازاریابی به سبک دیجیتال اشاره می نماییم:

  • سوشال مدیا مارکتینگ
  • طراحی وب سایت
  • بازاریابی موتور جستجو
  • بهینه سازی موتور جستجو
  • بازاریابی محتوایی
  • همکاری در فروش
  • بازاریابی ایمیلی یا دایرکت مارکتینگ

برای ایجاد بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار خود با دایان در ارتباط باشید

فرق بازاریابی مدرن و قدیمی
بهترین نوع تبلیغات کدام است؟

 

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال

بازاریابی سنتی یکی از روش های قدیمی برای تبلیغات است مثلا کاتالوگ های شیک و یا تبلیغ در روزنامه ها و مجلات و همچنین نصب بیلبورد نمونه هایی از این نوع بازاریابی می باشند. اما در روش بازاریابی دیجیتال از رسانه ها و شبکه های دیجیتال استفاده می شود زیرا در این صورت افراد بیشتری مورد هدف قرار میگیرند و امکان دسترسی به فضای دیجیتال برای مخاطبان خیلی راحت تر و بهتر است.

از طرفی گوشی های هوشمند در این روش بازاریابی بسیار کمک کننده هستند به این شکل که افراد در سرچ شبکه های اجتماعی خود ممکن است تبلیغاتی را که طبق سلیقه شان است، ببینند و در نهایت به مشتری تبدیل شوند.

اگر مخاطبان شما از قشر مسن جامعه هستند با بازاریابی سنتی ( روزنامه، مجله، رادیو و …) به راحتی میتوانید کار خود را پیش ببرید و اگر کسب و کار کوچکی دارید با روش یاد شده در بالا و همچنبن از طریق بیلبورد میتوانید مخاطبان محلی زیادی را جذب کنید.

اما از آنجایی که در طول روز میلیون ها جوان از گوشی و رسانه های آنلاین خود استفاده میکنند بازاریابی دیجیتال مناسب قشر جوان جامعه می باشد و اینگونه تبلیغات مختلف را می بینند.

با در نظر گیری مبحث هزینه برای هر کسب و کارها، بازاریابی مدرن بر سنتی مزیت بیشتری دارد. اینگونه که در بازاریابی دیجیتال هزینه های چاپ و پست را نخواهید داشت و همچنین می توانید تبلیغات خود را در هر لحظه ویرایش کنید و در دید مخاطبان قرار دهید.

 

سخن پایانی

هردوی بازاریابی هایی که در این مقاله به شرح آن ها پرداختیم می توانند برای شما در جذب مشتری و افزایش درآمد مفید باشند.

در روش دیجیتال بازار هدف شما افرادی هستند که بصورت روزانه در اینترنت فعال اند اما افرادی که مطالب و خبرهای مورد نیازشان را از روزنامه ها و رادیو دریافت می کنند در مدل بازاریابی به شکل سنتی جای میگیرند.

اینکه کدام بازاریابی برای کسب و کار شما بهتر است به سلیقه و آگاهی شما در این زمینه بستگی دارد. آژانس تبلیغاتی دایان توسط متخصصان مارکتینگ خود می تواند به شما در جهت تصمیم گیری برای تبلیغات درست مشاوره های لازم را ارائه دهد. پس با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.